Privacyverklaring Uitvaart Dekker BV, ingeschreven onder KvK-nummer 37099143, gevestigd in Heerhugowaard
Januari 2023
Uitvaartverzorging Dekker verzorgt al vele jaren uitvaarten op professionele en betrokken wijze. Onze medewerkers staan families bij vanaf het moment van overlijden (of vanaf het gesprek over laatste wensen) tot en met de uitvaart en de afhandeling daarna.
Bij het organiseren van een goed afscheid en al onze dienstverlening hebben wij persoonsgegevens en privacygevoelige informatie van u nodig. Wij gaan zorgvuldig om met alle gegevens die wij van u ontvangen en nemen onze verantwoordelijkheid voor een juiste verwerking en beveiliging. We zijn verplicht ons daarbij aan de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) te houden.
Natuurlijke personen
De AVG is alleen van toepassing op natuurlijke (levende) personen. Voor de gegevens van overleden personen geldt de AVG niet. Maar uiteraard spannen wij ons in om ook met de gegevens van overledenen zeer zorgvuldig om te gaan. Ten behoeve van de uitvaart worden alle gegevens binnen ons bedrijf zowel schriftelijk als digitaal vastgelegd en verwerkt.
Wij hebben uw persoonsgegevens nodig voor onder meer de volgende dienstverlening: het houden van contact en (voor)gesprekken, het organiseren van de uitvaart, het doen van aangifte van overlijden, het afhandelen van uitvaartpolissen en betalingen. Daarbij gaat het om gegevens als bijvoorbeeld: namen, geboortedatum en –plaats, BSN-nummer, contactgegevens, financiële gegevens van uitvaartpolis(sen) en bankrekening(en) en andere vertrouwelijke informatie die u ons toevertrouwt.
Verwerking, bewaring en beveiliging gegevens
Bij de verwerking van gegevens houden wij ons aan de eisen die de privacywetgeving stelt. Dat betekent onder meer dat wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring. Wij beperken de verzameling van persoonsgegevens tot de gegevens die nodig zijn voor legitieme doeleinden; grondslag gerechtvaardigd belang. Wij passen beveiligingsmaatregelen toe om uw persoonsgegevens te beschermen en eisen dat ook van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken. Wij respecteren uw recht om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage aan te bieden,
te corrigeren of te verwijderen.
Wij bewaren de gegevens niet langer dan voor onze dienstverlening noodzakelijk is. Er geldt een uitzondering voor de gegevens die wij langer moeten bewaren volgens de wet, zoals de wettelijke bewaartermijn voor de administratie inclusief facturen.
De bescherming van uw gegevens nemen wij hoog op. Daarom doen wij er alles aan om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
Verstrekking aan derden
Soms is het noodzakelijk uw persoonsgegevens te delen met andere organisaties, instellingen of bedrijven die betrokken zijn bij de uitvoering van onze dienstverlening, bijvoorbeeld: crematorium, begraafplaats, bloemist of vervoersbedrijf. Daarnaast kunnen wij gegevens aan derde partijen verstrekken om te voldoen aan een wettelijke verplichting, zoals het doen van aangifte van overlijden.
Inzage, wijziging en klachten
Altijd heeft u het recht om uw persoonsgegevens in te zien, aan te passen of te verwijderen. U geeft toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens aan Uitvaartverzorging Dekker BV, maar kunt die te allen tijde weer intrekken. Als u vragen heeft over de verwerking en beveiliging van uw gegevens, kunt u altijd contact opnemen via: pieter@uitvaartdekker.nl 072-5122614
Om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om zich te identificeren.
Bij klachten over de wijze waarop wij omgaan met uw persoonsgegevens kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens: Autoriteit Persoonsgegevens |